poniedziałek, 23 lutego 2015

''Intruz'' - Stephenie Meyer

Wydawnictwo Dolnośląskie, 568 stron
Świat został opanowany przez pozaziemskie istoty, które zajmują umysły ludzi i kierują ich ciałami, wiodąc normalne życie. Dusza o imieniu Wagabunda zostaje umieszczona w ciele jednej z ostatnich wolnych ludzi na ziemi - Melanie Stryder - by wydobyć z jej umysłu informacje o miejscu pobytu reszty ludzi, rodziny i bliskich dziewczyny. Jednak pomimo że to dusza miała mieć kontrolę nad umysłem Melanie, dziewczyna jest silniejsza niż mogłoby się wydawać. Panna Stryder i Wagabunda udają się na poszukiwanie ukochanego Melanie i jej młodszego brata.

"Dusza. To chyba odpowiednie określenie. Niewidzialna siła kierująca ciałem."

Dosyć sceptycznie podchodziłam do tej książki. Przyznaję się bez bicia - chodziło głównie o autorkę. Słyszałam i czytałam różne opinie na temat sagi Zmierzch. Niektóre były pozytywne, inne wręcz przeciwnie. Seria ta, kojarzyła mi się raczej negatywnie, co dodatkowo odpychało mnie od Intruza. Mimo wszystko, postanowiłam dać szansę pani Meyer i sięgnąć po inną książkę jej autorstwa.

"Zawsze mi się wydawało, że warunkiem człowieczeństwa jest choćby odrobina współczucia i miłosierdzia."

Dużą wadą powieści, która strasznie mnie irytowała jest to, że akcja ciągnie się tam niemiłosiernie. Książkę czytałam dość dawno, i parę rzeczy zdążyło wylecieć mi już z głowy, ale za to nie zapomniałam jak męczyłam się podczas czytania. Kilkukrotnie miałam ochotę odłożyć Intruza i nigdy do niego nie wracać, jednak (jakimś cudem) zmusiłam się do doczytania tej pozycji. Co tu dużo mówić, książka była po prostu nudna. Przez jej większą część nic się nie dzieje, a jakaś akcja zdarza się od wielkiego dzwonu.

"Kiedy o tym myślałam, czułam radość i napięcie, nieśmiałość i wielką niecierpliwość - wszystko na raz. Czułam się człowiekiem."

Lubię fantastykę, ale pani Meyer mówię nie. Intruz strasznie mnie nudził i ciągnął się niemiłosiernie. Miałam wrażenie, że nie robię żadnych postępów podczas czytania. Gusta są różne, więc jeśli ktoś ma ochotę przeczytać tę książkę, proszę bardzo, ale ja osobiście nie polecam.

12 komentarzy:

  1. Sama także słyszała wiele sceptycznych opinii na temat serii "Zmierzch", do tego wampiry to nie moja bajka. Jednak w "Intruzie" jest coś takiego, że muszę sięgnąć po tą serie. Film do tego bardzo mi się podobał i jeszcze bardziej nakręcił mnie na tę książkę :)
    Pozdrawiam :)
    http://zawsze-usmiechniete.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj w bibliotece zastanawiałam się czy wziąć "Intruza", lecz nie wzięłam. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam kilka lat temu i z tego co pamiętam byłam tą książką zadowolona (w każdym razie bardziej od Zmierzchu...)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam już dawno temu, podobało mi się dużo bardziej niż Zmierzch :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nadal próbuję przeczytać Zmierzch, więc na razie nie w głowie mi inne książki autorstwa tej autorki ;)
    Ale kiedyś na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o "Intruza" to, podobnie jak Ty, mam pewne uprzedzenia jeśli chodzi o autorkę. "Zmierzchu" nie czytałam, jednak opisy zakochanych w człowieku wampirze i wilkołaku zdecydowanie do mnie nie przemawia. Wolę obraz prawdziwego wampira, coś w rodzaju Draculi, który był postrachem. No ale cóż, chciałam przymknąć oko na autorkę. Ba, nawet opis książki mnie zachęcił. Ale skoro mówisz, że jest nudna - raczej chyba sobie ją daruję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój tata też nie był zachwycony tą książką. Ja natomiast nie czytałam, ale chciałabym ^^


    http://przez-zycie-z-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chętnie przeczytałabym tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kupiłam tę książkę ale po 1 rozdziale odlozylam ksiazke i sie do niej zbieram od dluzszego czasu, ale chyba nadal tego nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam wiele słabych opinii na temat tej książki i raczej ją sobie daruje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie "Intruz" leży na półeczce i czeka na swoją kolej ;)

    http://ksiazki-mitchelii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Proszę, przeczytaj Zmierzch xD

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)

Copyright © 2016 Litery na papierze , Blogger